maanantai 13. elokuuta 2012

Varsinainen tuolilöytö

Tänään oli jännittävä päivä. Marssin nimittäin hattu kourassa laitokseni amanuenssin puheille kuulemaan, minkälainen urakka minulla olisi edessäni, jos haluaisin valmistua. Olin kaupungilla hyvissä ajoin ennen vastaanoton alkamista ja tarvitsin jotain tekemistä rauhoittaakseni hermojani. Boknäs tarjoaa lepoa sielulle ja silmille, joten menin keräämään rohkeutta minulle luonnolliseen ympäristöön. Kohtalolla oli sormensa pelissä, sillä löysin alennuksesta mitä kauneimman tuolin. Alennus oli roima - alun perin 399 euroa maksanut tuoli kustansi nyt 175 euroa. Pakenin paikalta ja ajattelin, etten tee mitään ostopäätöksiä ennen kuin olen tehnyt sen, mitä tulin oikeasti keskustaan tekemään. 

 

Opintosuunnitelmaa tehdessä minua odotti iloinen yllätys. Olenkin näköjään tehnyt jo pääaineestani kaikki opinnot, jotka tutkintoon tarvitaan. Lisäksi minulla on tutkintoon vaadittavia "muita opintoja" varmaan kolme kertaa niin paljon kuin oikeasti tarvitsisin. Minulta puuttuvat se pahamaineinen virkamiesruotsi, kypsyysnäyte, puheviestintä ja yksi vaivainen sivuainekokonaisuus. Tämähän paljon enemmän doable kuin olin saattanut uneksiakaan. Kyllä siitä hyvästä nyt voi yhden tuolin ostaa. Jos lupaa, että ensi vuoden loppuun mennessä paperit ovat kourassa.




Yhtä jos toista onnistumisen elämystä mahtui siis tähän päivään. Tuoleja jäi muuten Fabianinkadun Boknäsiin vielä viisi kappaletta, jos jotakuta muuta kiinnostaa. Tuolimalli on kai oikeasti ruokapöydän tuoli, mutta tässä piilee yksi sisustusvinkki. Esimerkiksi meidän olohuoneemme on aika pieni. Jotta se olisi tasapainoinen, haluan, että siellä on vastakkain kaksi istumaryhmää. Kaksi nojatuolia ja sohva tekevät kuitenkin pienen huoneen helposti liian täyteen ahdetuksi. Minusta tuntuu, että viime vuosina huonekalut ovat vain kasvaneet. Vaikka etsisikin nojatuolia, kannattaa siis kurkata myös ruokailutilaan tarkoitettujen tuolien valikoima, jos on sisustamassa pientä tilaa. Ainakin Flamantilla ja Riviera Maisonilla on aika massiivisia sellaisia. Yhden ruokapöydäntuoli on toisen mininojatuoli. ;)

Soinnuin muuten kivasti yhteen ostokseni kanssa. Tykkäsin asustani, tykkäsin tuolistani ja tykkäsin opiskelusuunnitelmistani. Eilisen huono keikka ja siellä törkeään hintaan myyty kamala viini on täten pyyhitty muistista pois ja korvattu onnistuneemmilla jutuilla.


24 kommenttia:

  1. Olipa hieno juttu, että opinnoissa on vähemmän tekemistä kuin luulit! Ja tuolikin on hieno :)

    Mama L

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö! Olen ihan supertyytyväinen kaikin puolin. :)

      Poista
  2. Tosi kaunis tuoli, onnea hienosta hankinnasta :) Ja tsemppiä opintojen loppuun saattamiseen! Saanko kysyä, että pystytkö jatkamaan opintoja työsi ohella, vai oletko opintovapaalla tms? Mua kiinnostaisi aikuisopintovapaa, aikeena olisi suorittaa hieman jatkokoulutusta, omasta mielenkiinnosta ja muuten vaan ja olen miettinyt vaihtoehtoja miten niitä suorittaisi. Mulla on valtion virka, ja joku pidempi vapaa olisi enemmän kuin tervetullut 10 vuoden tauottoman (no vuosilomat olen tietty pitäny)työnteon jälkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos! :)

      Saa kysyä. Ajattelin nyt ainakin aluksi yrittää opiskella työn ohella. Jos se osoittautuu liian hankalaksi, niin mietin sitten opintovapaakuvioita. Omalla opiskelualallani on aika hyviä verkko-opintomahdollisuuksiakin, yritän varmaan hyödyntää niitä mahdollisuuksien mukaan. :)

      Mun yksi ystävä opiskeli aikuisopintovapaalla ja hän ainakin oli tosi tyytyväinen siihen kaikin puolin.

      Poista
  3. Ihana tsemppiostos! :) Tosi nätti tuoli ja todella hyvän hintainen, noi isot ruokapöydän tuolit ovat tosiaan hyvä idea pieniin tiloihin, itse voisin soveltaa tollaista tuolia eteiseen, harmi kun nykyinen on niin pieni, ettei sinne mahdu. Ja kuulostaa hyvältä toi opintosuunnitelma, täällä tavoitteena saada kevääksi paperit kouraan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt mä olen kyllä tsempannut itseäni niin, että jo on kumma, jos ei opinnot nyt etene. :D

      Kiitti tuolikehuista! :)

      Poista
  4. Ihana lukea näin putkeen menneestä päivästä :) Kovasti tsemppiä koulutielle!

    VastaaPoista
  5. Sullahan on myös tosi vähän enää tehtävänä. Helposti hanskaat ne. :) Eikä se virkamiesruotsi ole yhtään paha oikeasti. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin ihan tosi yllättynyt tästä! Mä ajattelin jopa yrittää sellaista, että käyn tenttimässä sen virkamiesruotsin. Mun kielitaito on kuitenkin ihan hyvä, niin ajattelin, että se vois mennä ihan noinkin. :)

      Poista
  6. Onnittelut upeasta tuolilöydöstä! Hetken olin jo kirmaamassa Fabianinkadulle, kunnes heräsin katselemaan ympärilleni ja muistin kuinka paljon tavaraa on vieläkin(!!) varastossa... Olkoon tyytyminen tänä syksynä siis tyynynpäällisiin. Niitä ei onneksi voi koskaan olla liikaa! -Milla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee... Joo, eipä se tavara maailmasta ostamalla lopu. Mulla oli toi olohuoneen nurkan nojatuoli sellainen ikuisuusprojekti, mikä on ollut bubbling under muiden sisustusjuttujen noustessa välillä enemmän pinnalle. Nyt kun sattui toi yksilö vastaan, niin homma oli nopeasti selvä. :)

      Poista
  7. Ihana tuoli! Ja vau, kyllähän sä nyt todellakin ansaitsitkin tuon tuolin, sähän olet ihan viittä vaille valmis jo, tsemppiä loppurutistukseen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, ihana! Nyt pitää vaan sitten rutistaa. :)

      Poista
  8. Ihan teidän näköinen tuoli. Täydellinen! Ja loistavia opintouutisia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eikö olekin! Kiitos, ihana sinä! :)

      Poista
  9. Hyvä löytö todella! Tsemppiä sinne opintojuttuihin <3

    VastaaPoista
  10. Jee kaikella, siis tuolille ja opiskelulle. Kuulostaa ihan siltä, että kyllä se ne ensi vuoden loppuun mennessä kasaan saat ja sitten on tutkinto kourassa. Tuli hyvä mieli sun puolesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No todellakin jee kaikille jutuille! Olin ihan liekeissä eilen. :D

      Poista
    2. Katsos kun padilla kirjoittaminen saa näköjään autocorrectin ansiosta mun tekstin ihan urpån kirjoittamaksi. Jee! Mutta siis, tajusit varmaan kuitenkin mitä yritin sanoa :D.

      Poista
  11. Onpa ihana tuoli, jotain tuon tyylistä itsekin etsin tällä hetkellä lukunurkkaukseen. Ja iloisia uutisia muutenkin :).

    VastaaPoista
  12. Tilasin itse juuri saman tuolin työtuoliksi ja äitini ruokahuoneen tuoliksi! Kauniilta näyttää, hyvä ostos siis ;) Aloitin juuri oman blogini: thesewhitedreams.blogspot.com :)

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!