maanantai 21. tammikuuta 2013

Ääni menneisyydestä

Onko teillä jotain sellaisia lempparityylijuttuja, jotka palaavat aina uudelleen ja uudelleen? Minun on harmaa college-paita. Pidän eniten sellaisista, joissa ei ole mitään tekstiä. Tekstipaidat olivat muotia silloin, kun oli lukiossa, enkä ole ihan vielä päässyt yli This bitch bites -tyylisistä viisauksista. Kuvioitakaan ei tarvita. Jotain pientä ekstraa voi olla, mutta yksinkertaisuus on parasta. 

Vanha suola alkoi janottaa niin, että kaivoin ensin kaapin uumenista kymmenen vuotta vanhan Niken collegen salikäyttöön. Sitten alkoi tehdä mieli lisää. Muun muassa tähän tapaan ajattelin yhdistellä collaria tällä kierroksella. 


Untitled #19




Untitled #18


Untitled #20

Niin, että on laitettu tilaukseen. Mites tässä nyt taas näin kävi? Viaton leikki Polyvorella johti kulutusjuhlaan. Laitoin muuten tuohon sivupalkkiin linkin Polyvore-profiiliini. Jos siis ihastut johonkin tuotteeseen jossain kollaasissa, niin sitä kautta pääsee katsomaan, mistä merkistä on kysymys. 

Kollaasit siis Polyvore

40 kommenttia:

  1. Vaaleansininen tulee ja menee mutta aina palaa:)

    VastaaPoista
  2. Oh yes! Hyvältä ja ihanan kesäiseltä näyttää. Terkkuja vain harmaassa collarissa istuvalta. Tulipa tässä mieleen tuosta keskimmäisen kollaasin paidasta, että voisihan neule- ja college-paitojakin vähän fiksata itse. Reissu Sinooperiin, parit blingit kassiin, neula ja lanka käteen ja se on siitä. :)

    Proenzan laukku olisi juuri sen tyylinen hoitolaukku kuin haluaisin, mutta niin ulkona hoitolaukkubudjetistani...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anna mennä vain, sä oot niin taitava niiden lankojen kanssa! :)

      Poista
  3. Sait uuden lukijan! Olen ihan vihreä näissä blogijutuissa mutta sain Handelta joskus vihiä siitä että kirjoitat kivasti ja nyt mulla on oma blogi joten on myös vähän velvollisuuteni seurata muiden :-) PS. Niin muistissa myös nuo "Hello Babe", "Hands off" Fiorella-printit !!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kivaa, mun pitääkin tulla vastavisiitille asap, taidankin melkein arvata, kuka olet. ;)

      Poista
    2. Joo juhannustakin olemme kerran viettäneet yhdessä :-)

      Tervetuloa kielikylpyyn lyckansost.blogspot.fi

      Poista
    3. Ja kuule, haluaisitko ohjeistaa tällaista nettishoppailu-melkein-neitsyttä. Mä katoin ton sun Polyvore linkin taakse ja siellähän oli vaikka mitä. Osaatko sanoa esimerkiksi mistä sen sivuston kaupoista olet itse tilannut jotain. Mietin vaan kun niitä näyttäisi olevan miljoona että onko kaikki luotettavia ja onko joidenkin kauppojen kanssa tullut esim yllättäviä tulli tai muita maksuja...? Jos haluat voit mailata lindusius@gmail.com tai ehkä haluat antaa yleisen ohjeistuksen :-)

      Poista
    4. Kannattaa käydä verkkokaupan omat sivut läpi tarkkaan ja tutkia, mistä tuotteeta tulevat. Jos ne tulevat EU:n ulkopuolelta, niistä pitää maksaa tullia, jos ostosten summa on yli muutaman kympin, en muista tarkkaa summaa, mutta se on yllättävän pieni. En tietty tunne kaikkia Polyvoren kauppoja, mulla on muutama verkkokauppa, joista yleensä tilaan, enkä mene niihin Polyvoren kautta vaan oman suosikkilistani. Mä käytän Polyvorea lähinnä inspiroitumiseen ja ideoihin, nytkin tuli valittua tosi kalliita vaatteita kollaaseihin, sellaisia, joita en oikeasti ostaisi.

      Mun tulee itse asiassa ostettua netistä aika vähän vaatteita, kun mulla on tietty tilaisuus päästä niin moneen kauppaan ihan paikan päälle. Henkkamaukasta lähinnä tulee tilattua. :D Joskus merkkien omilta sivuilta. En siis ehkä ole ihan oikea ihminen tekemään sellaista postausta.

      Mutta pääsääntöisesti siis kannattaa tilata EU:n sisällä olevista kaupoista, jos haluaa välttyä yllättäviltä maksuilta. :)

      Poista
    5. Kiitos tiedoista :-) Joo okei mun pitää opiskella vähän lisää tuota nettishoppailua kun itselle se olisi juuri nyt todella hyödyllistä ->kahden pikkumiehen kanssa vaatekauppoihin lähteminen ei ole ihan sitä kivointa hommaa. Ehkä mun kannattaa laoittaa jostain vähän pienemmästä foorumista kun Polyvore :-)

      Poista
  4. ihana blogi!! :-) kauniita kuvia ja hyvää tekstiä, jes.

    http://jasdzxc.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. Ooh, kaikki noista menisi, vaikka vähän vierastankin revittyjä farkkuja. Etenkin tuo viimeinen kokonaisuus, se oikein huutaa "comfy". Toisaalta keskimmäisen kollaasin bling blingit paidassa houkuttelevat myös. En taida uskaltaa klikkailla pidemmälle, sillä muutama harmaa collari kyllä omasta kaapistakin löytyy. Kivoja vinkkejä kuitenkin, kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vika kokonaisuus on kyllä mullekin se realistisin vaihtis, tosin joskus olisi kiva kokeilla muutakin. Ans kattoo nyt, minkälaisia college-asuja tässä vielä kyhäillään... :D

      Poista
  6. Itse olen mieltänyt tällaisen vaaleanharmaan collarin vain ihan kotikäyttöön, mutta inspiroiduin näistä kollaaseista niin paljon, että tuollainenhan on nyt saatava ja äkkiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauskaa, anna mennä vaan! Nämä ei onneksi ole mitään kovin kalliita investointeja. :)

      Poista
  7. Harmaa college rules! Mulla parhaillaan jalassa olevat harmaat college-housut ei vaan taida olla yhtä chic kuin collegepusero vaikka miten asustaisi (esim korkkareilla, hih)... Mä muistan kans lukiosta noi kamalat printit, ollaan siis suht samaa vuosikertaa. Ihania ideoita noissa kuvissa, mä lämpenen eniten noista valkoisista pilleistä ja ihanista TB-ballerinoista.

    Mulla comebackin teki jokin aika sitten valkoiset farkut (?!?!?), mutta asustin ne toivottavasti vähän nätimmin kuin kultaisella 90-luvulla, jolloin oli napapaita kaverina. Nyt parina ollut usein silkkitoppi tai vaaleansininen kauluspaita.

    Amelie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla taitaa tehdä valkoiset farkut kans comebackin tänä vuonna. Ostin jo viime vuonna ja vähän arkailin niitä, nyt taidan antaa mennä. :)

      Ja älä nyt, myös harmaat college-housut on klassikot!

      Poista
  8. Jep, meleerattu harmaa sweatshirt tai t-paitakin. Ja housutkin! Ja varrettomat Converset, ensimmäiset olen omistanut yli 25 vuotta sitten (olen siis wanha) ja useat sen jälkeen.
    Ja siis vielä yksi juttu; Sebago Docksides, vaaleaa mokkaa. Olen omistanut vaikka mitä värejä, jopa vaaleanpunaiset, mutta mokkaisiin palaan aina. Ilman sukkia tietty.

    Gloria

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes! Mun ekat Converset on kans melkein 20 vuoden takaa. :) Noi Sebagot pitäis varmaan hankkia, ihan imagosyistä. :D Ja tietty ilman sukkia. Mä inhoan sukkia!

      Poista
  9. Harmaa college. Ihanuus. Pehmeä. Lämmin. Ostettiin opiskeluaikoina silloisen poikaystävän kanssa samanlaiset. Oltiin aika namuja. Mä menen ostamaan huomenna harmaan collegen;)

    VastaaPoista
  10. Ihana postaus, taas :) Olen uusi lukija, ja saanut paljon positiivista energiaa ja piristystä talveen sun kuvista ja jutuista. Kiitos sulle siitä :)

    Niin kauan kun muistan on vaatekaappiini kuulunut harmaameleeratut gollegehousut ja valkoset lenkkarit. Mutta ei collegepaitaa! Eikä kyllä taida tullakkaan tämän vartalomuodon takia ;) Ainakaan sen mallisena kun 80-luvulla niitä käytettiin;)

    AAaaivan ihanat noi revityt farkut! Sellaiset haluan ehdottomasti täksi kesäksi. Kaapista kyllä löytyy samantyyliset noin kymmenen vuotta vanhat, mutta ei taida mahtua jalkaan;) Siinä taas motivaattoria!!

    Valkoiset farkut kyllä on mulla kesän luottovaate. Aina raikkaat ja menee biletykseen ja arkeen!



    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten mahtavaa, että olet löytänyt tänne ja kommentoit. Mä saan siitä positiivista energiaa. :)

      Kymmenen vuotta vanhoissa farkuissa olisi kyllä mullekin motivaattoria. Just harmittelin, että mulla oli just 10 vuotta sitten täydellisen camo-housut, sellaiset kapeat ja nyt ne olis taas käyttökelpoiset. Missähän ihmeessä ne on...

      Poista
  11. Ihan mahtavat yhdistelmät! Itselleni kolahtaa eniten kaksi viimeistä, ylläri. Omaa harmaata Zoe Karssen -collariani (joo, just se creme de la creme joka tuntui viime syksynä olevan k-a-i-k-i-l-l-a) olen yhdistänyt lähinnä farkkuihin ja consseihin, mutta miksei siis avokkaisiinkin!

    Ilmoittautun muuten samalla ekaa kertaa uutena lukijana :) Olen kyllä ehtinyt kahlata superkivan blogisi jo melkein läpi - etenkin Nykki-postauksia olen lueskellut suurella mielenkiinnolla ja pohdiskellut että mahtaa sulla olla huippu duuni kun pääset sinne noin usein. Tänään sitten selasin uutta Gloriaa ja sieltähän se vastaus selvisi, hih :) En todellakaan arvannut, vaikka nyt kun ajattelee...duh. ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen nähnyt tosi makeita asukuvia just siitä Zoe Karssenista, löysistä farkuista ja korkkareista. :)

      Kivaa, kun ilmoittauduit! Mä en ole sanonut suoraan ammattia täällä, mutta olen mä aika monta vinkkiä antanut. Se on varmaan vain niin itsestäänselvää, että on liian obvious. :D

      Poista
  12. Mä kanssa bongasin sut Gloriasta! Olinkin miettinyt, että oletkohan vielä samassa ammatissa, olen sut nähnyt muutamia kertoja lennoilla vuosia sitten... (ja sitä ennen käynyt sun jumppatunneilla) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa ja hei, todellakin oikea ääni menneisyydestä! Nykäise hihasta, jos vielä joskus bongaat! :)

      Poista
  13. Sinähän olet semmoinen prinsessaexpertti.:) Olisi nimittäin elintärkeä ongelma: Tiedätkö, mistä oli peräisin Victorian lila kesämekko, joka hänellä oli vuoden 2009 synttärijuhlissa Sollidenin pihalla. Ei mulla tänään muuta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääks ja kääks! Nyt pistit pahan. Onko sulla kuvaa siitä?

      Poista
    2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    3. Tuosta nettiosoittesta siis löytyy.

      http://monarchypress.com/collection/531-birthday-crownprincess-victoria-with-daniel-westling-solliden-palace.html

      Poista
    4. Mä voin yrittää googlailla, ei tuu ihan heti kyllä mieleen mitään. Mut palaan tähän, jos löydän vastauksen!

      Poista
    5. Minäkin olen netin melko kattavasti jo läpikäynyt. :) Niin kaunis mekko, kyllä minä vielä sen alkuperän selvitän...

      Poista
  14. Törmäsin kaupassa Maison Scotchin kollariin, jossa selässä ole napit ja edessä mun nimi (ehkä vika kirjain E, mutta näyttää i:ltä. Edellinen kollarini taitaa olla 15 v takaa, joten oli jo aika. Enkä muuta ole vapaalla tuon löydön jälkeen juuri pitänyt.

    Kiva tuo Glorian juttukin. Eikö kaikki emot käytäkään vapaalla helmiä ja pidä tukkaa nutturalla ;)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maison Scotchiin tutustuin vasta ihan hetki sitten ja vitsit, että niillä on kivoja vaatteita! Ihan huipulta kuulostaa sun löytö. :)

      Kiitti! Ja juuei... :D

      Poista
  15. Ikävää kesää ja ballerinakelejä näiden kuvien jälkeen:( Toi eka yhdistelmä on vaan niin raikas. Mun on monta kertaa pitänyt kommentoida, mutta aina jäänyt. Blogisi kuuluu ihan lemppareihini. Sen jälkeen kun paljastit kasvosi tajusin, että olen reilut 10 vuotta sitten käynyt sun jumppatunneilla. Kiva juttu Gloriassa btw.

    Jatka samaan malliin Norppa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa kun kommentoit nyt ja ihan mahtava, että joku vielä muistaa noikin ajat. Ah, ollapa taas niin nuori... :D

      Kiitos ja kiitos! <3

      Poista
  16. Minkä tilasit ja mistä? t. Utelias :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tilasin Henkkamaukasta kokeeksi nyt yhden edullisemman, näkyy uusimmassa postauksessa. :)

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!