torstai 10. tammikuuta 2013

Bad girl


Tänään skippasin lenkin, jonka olin jo sopinut. Nyt harmittaa, varsinkin kun ystäväni meni joka tapauksessa. Raitis ilma olisi tehnyt niin hyvääkin, kun olin istunut koulutuksessa koko päivän. Että täällä sitä ollaan, feeling sorry. Kun piti muka tankata auto ja käydä ruokakaupassa ja laittaa sitä ruokaakin ja pestä pyykkiä ja sitä ja tätä. Seli seli. No, onneksi huomenna on uusi päivä ja uusi armo, uudet lenkkitreffitkin sain sovittua viikonlopulle. Muuten sportit ovat kulkeneet mukavasti, vaikka lenkkipolut ovatkin jäässä. Olen nyt tutustunut juoksumatolla juoksemiseen intervallien muodossa ja käynyt salilla enemmän. Tuloksiakin on tullut, saatoin nimittäin tässä päivänä eräänä nähdä vilauksen vatsalihaksistani. Nastalenkkareita arvon edelleen. Lumella en koe tarvitsevani niitä, mutta uudenvuodenpäivän lenkki oli sellaista liukastelua, että vetisellä pääkallokelillä nastat olisivat kyllä olleet ihan asialliset. 

Tämän päivän tuhmuuksiin kuului lenkin väliin jättämisen lisäksi naaman repiminen. Olen tuskaillut iho-ongelmia täällä ennenkin, eikä oikotietä onneen ole edelleenkään löytynyt. Kommenttiboksissa kyseltiin kookosöljykokeilujeni perään. Valitettavasti uusi, hieno rutiinini osoittautui toimimattomaksi heti kunnon pakkasten saavuttua ja sitten se kookosöljypurkkikin tipahti jääkaapista ja meni säpäleiksi. Eikä nyt ole tullut ostettua uutta, vaan haksahdin vanhaan paheeseen, selektiiviseen kosmetiikkaan. 


Cliniquen myyntipuhe upposi tässä taannoin ihan täydellisesti ja ostin taas kerran uuden purnukan kokeeksi. Toistaiseksi olen aika tyytyväinen. Olen käyttänyt Turnaround Overnightia nyt yövoiteena ja ainakaan se ei ole vienyt asioita huonompaan suuntaan. Ja se on jo paljon se. Muuten olen siis ikään kuin takaisin lähtöruudussa. Sain suosituksen Ihoakatemia-nimisestä lääkäriasemasta eräältä minua joku aika sitten meikanneelta ammattilaiselta. Hän nimittäin sanoi, että näppyni näyttävät sellaisilta, että niihin saattaisi tepsiä parhaiten antibioottivoide tai joku vastaava. Tämä paikka oli kuulemma sellainen, jolla on erittäin hyvä erikoisosaaminen tällä alueella. Alan tuskastua siihen, että syön miten hyveellisesti tahansa, katson kuinka tarkkaan hyvänsä, mitä tuotteita kasvoilleni lätkin, mikään ei tunnu auttavan. Olen kuitenkin reilusti yli 30-vuotias ja teini-ikä meni ajat sitten. Ja vaikka en kärsikään mistään megaluokan aknesta, niin olen sitä mieltä, että on täydellisen epäreilua, että minulla on sekä näppyjä että ryppyjä. Kun piti olla aika, jona finnejä ei enää tulisi, mutta ryppyjä ei vielä olisi. Tunnen itseni pahasti huijatuksi. :D Jos joku osaa siis kertoa kokemuksiaan kyseisestä lafkasta, olen enemmän kuin kiitollinen avusta. 


Paikka, jossa tein pahojani, ei ole mikään erityinen sisutuksellinen ylpeys, mutta naytänpä nyt kuitenkin siitä palasen.



 Ovat nämä kuitenkin vähän kivempia kuvia kuin todisteet minusta hikisenä salilla tai kasvojani riipimässä. 

33 kommenttia:

  1. tsemppiä ihon kanssa! Minä hiukan alle kolmekymppinen kärsin ihottumasta poskissa. Punoittaa ja tulee finnin tapaisia näppyjä. Välillä parempana ja välillä niin että ihan kirvelee. Avenen naamarasva ja puhdistusaine ovat auttaneet huimasti. En suostu luopumaan nuista enää koskaan. Ihon väri on tasoittunut, toinen poski on melkein kuin vauvan peppu ja toisessakin murto-osa pahimmasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Avenea olen kuullut monen muunkin kehuvan, ehkä kokeilen vielä sen, ennen kuin alan tosi rajuihin keinoihin... :)

      Poista
  2. Naaman raapiminen on rentouttavaa puuhaa, vaikka oikeasti ihan no no! :D Mulla on auttanut Hauschkan tyyliin yövoiteen pois jättäminen, muutoinkin vähemmän vaikuttaa olevan enemmän. Ainakin näppyjä on vähemmällä puunaamisella tullut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on niin kiellettyä ja silti teen sitä! Mun kaikki kämppikset ja mies on tienneet aina, että jos olen pitkän aikaa ihan hiljaa jossain, niin olen tekemässä pahojani. :D Mutta joo, tässä asiassa less is more. Mulla viime päivien räjähdyksen aiheutti ihan puhtaasti se, että yritin laittaa kosteusvoiteen alle jotain seerumia. No no no! Hauschkaa olen kuullut kehuttavan myös, ehkä testaan Avenen lisäksi vielä senkin...

      Poista
  3. Täällä yksi yli kolmekymppinen painii saman ongelman kanssa. Sain antibioottia sisältävän aknevoiteen, mutta iho ei kestä. Lääkärin lohduttavat sanat olivat, ettei se akne mihinkään häviä.

    Söin teininä Roacuttan-kuurin ja pelkään saman olevan edessä taas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en voi syödä mitään tuollaisia kuureja, kun ne kuivattaa niin paljon ja mun ihan perusongelma on megakuiva iho, joka sekoaa ajoittain. Mulla on ennemmin sellaista ihmeellistä pientä tukkeumaa ja finnejä silloin tällöin ja siihen ei tunnu löytyvän oikein mitään täsmätuotetta, kun kuoria ei voi, aknetuotteita ei voi käyttää... Joskus vuosia sitten söin antibioottikuurin, mutta se ei auttanut yhtään, mutta mulla oli koko ajan tosi paha olo. :(

      Poista
  4. Kokeilepa tätä: http://www.acnicyl.fi/ Siskoni sai siitä avun lähes yhdessä yössä ja vannoo sen nimiin. Itse kokeilin kuukauden ajan ja vei näpyt, mutta kuivatti hieman liikaa, olin silloin juuri lopettamassa imetystä, joten päätin kokeilla uudestaan, kun hormonitoiminta on tasoittunut..

    Ja lohdutuksena: rasvainen iho kuulemma vanhenee hitaammin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kun olisikin rasvainen iho, niin sitä olisi niin sata kertaa helpompi hoitaa! Ja just vanhenis hitaammin... :)

      Mun ongelma on nimenomaan tosi kuiva iho, joka jotenkin herkkyyttään ja kuivuuttaan reagoi tuottamalla sellaista pikkunäppyä, joka on vähän erilaista kuin perusakne. Sellaisia tukkeumia. Olen kyllä just rasvaisesta ihosta ja aknesta kärsivillä kuullut paljon hyvää tuosta tuotteesta, joten jos tätä lukee joku niihin spekseihin sopiva, niin HOX HOX! :)

      Poista
    2. Ahaa, mä en katos ollutkaan huomannut tuota, että sulla on samalla pintakuiva iho. Mulle kosmetologi neuvoi, otsassa on just kuulemma kuivuudesta johtuvaa näppyä, laittamaan asetyylisalisyylihappoa sisältävää tuotetta suoraan näpyille ja muuten sitten hyvin ohutta, mutta erittäin kosteuttavaa kosteusvoidetta. En ole kyllä vielä saanut aikaiseksi kokeilua :P Badbad me, ennen olin todella tunnollinen ihonhoidossani, mutta nyt kolmannen myötä olen lintsannut... Nyt mulla on rasvoittuvavat nenänpielet ja kuiva otsa ja tietysti haluaisin hoitaa koko naaman samalla meiningillä, mikä nyt ei tietenkään toimi...

      Poista
  5. Atooppinen kuiva iho mutta t-alueella hullun rasvoittuva, that's me! Olen vuosien aikana käynyt läpi Chanelit, Diorit, Lancomet, you name it. Lopulta löysin Pain chamomile & rosehip sensitive skin creamin, ollut varmaan esillä kaikissa viime vuonna ilmestyneissä lehdissä koska Natalie Portman ja Michelle Williams ovat (kuulemma) faneja. Mulle on aivan sama onko kyseessä mainostemppu vai käyttävätkö oikeasti mut toi rasva toimii! Oon myös siirtyny saman firman silmänympärysvoiteeseen ja sekin toimii!!! Päivisin käytössä macin päivävoide. Mukavaa vihdoin 33 vuotiaana löytää tuotteet jotka toimii mun iholla... En tiedä toimisko toi Pai sulla mut kehoitan kokeilemaan! Ainoa huono puoli tossa on tuoksu mut siihenkin tottuu. Niin joo ja macilla on kans aurinkosuoja jossa spf 50 joka toimii myös primerina, eikä iho ala kukkimaan :)
    Kiki

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. I hear you. Munkin otsa on joskus ihan eri maailmasta muuhun naamaan verrattuna ja sen iho, joka on tosiaan hetki sitten ollut ihan atooppisen kuiva, on pari tuntia päivästä kiiltelevä. Mutta otsaanpa mulla ei yleensä pahemmin niitä näppyjä tulekaan vaan poskiin ja leukaan. Go figure.

      Mä melkein kestän jo hajunkin, ajatuksena ainakin. Ja hyvä vinkki toi MACin primeri/aurinkosuoja. Mistä olet ostanut tuota Paita?

      Poista
  6. Candyshop.fi (ihme nimi!!) myy ainoana (?) suomessa, tietty englannistakin saa tilattua mut en oo jaksanu vaivautua :D odotan kyllä että toi sarja tekis "Madarat", sitähän saa nykyään vähän joka paikasta.
    Kiki

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Kiki, lähdenpäs tutustumaan...

      Poista
  7. Ootko huomannut ruokavaliolla merkitystä? Mulla niukkahiilihydraattinen ruokavalio auttaa ihon ylläpidossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä huomaan, että se vähän auttaa. Noudatan kans aika niukkahiilarista ruokavaliota ja erityisesti valkoista vehnää ja sokeria kartan mahdollisuuksien mukaan. Eron huomaa just siinä, että jos tulee herkuteltua sokerisilla jutuilla, kuten jätskillä, joka on mun lempiherkkua, niin heti on pari rangaistusnäppyä tiedossa.

      Poista
  8. Moron! Kuule, jos todella haluat apua iho-ongelmiisi pysyvästi, hakkiudu Eila Hellgrenin hoitoon Töölöön. Eipä sen jälkeen näistä asioista tarvitse enää huolta kantaa taikka rahojaan kosmeettisiin aineisiin syytää. Maksaa ihan hirveästi, mutta on joka sentin arvoista. En ole 20 vuoteen käynyt missään muualla kuin hänellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistan jonkun muunkin kehuneen Hellgreniä. Taidan tehdä nyt niin, että kokeilen vielä ekaks halvemman keinon eli noi muutamat tässä boksissa mainitut kosmetiikat ja jos nekään ei auta, niin luovutan ja laitan suosiolla kättä taskuun, vaikka Hellgren maksais kuinka big bucks.

      Poista
  9. Hei! Mulla on auttanut kuivaan ja näppyläiseen ihooni Weledan herkän ihon mantelisarjan tuotteet. Aina kun yritän kokeilla jotain ylellisempää kosmetiikkaa, ihoni ärtyy ja näppylöityy ja palaan taas näihin.
    Kiitokset kivasta blogistasi ja iloista kevään odotusta sinne Suomeen!
    t. innokas lukijasi Saksan maalta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Mä olen joskus kokeillutkin jotain Weledan tuotteita, mutta niissä oli niin ärtsy tuoksu, etten pystynyt käyttämään edes jalkarasvana, minkä mä yleensä teen epäonnistuneille ostoksille... Manteli kuulostaa kyllä ihanalta ja just rauhoittavalta nimenomaan.

      Kivaa kevättä sinne myös!

      Poista
    2. Täällä toinen weledalainen. Ymmärrän täysin miksi saksalainen tätä suositteli, vaikka tuubit ovat Suomessakin edullisemmasta päästä, Saksassa huippuhalpoja.
      Vaikka oletkin tähän voiteeseen liian nuori

      http://www.weleda.fi/kauneudenhoito/kasvojenhoito/pomegranate-facial-care/

      on tämä musta aivan ihanaa. Yövoide on todella paksua ja se yön aikana pehmentää ja täysiä. Kokeile !

      Ainoa haitta näissä on ettei löydy suojakertoimia. Joten käytän Weledaa vain syksystä kevääseen.

      Kuuriluontoisesti lupaan ettet pety.

      Poista
  10. Mulla oli kahdenkympin ja kolmenkympin välissä samankaltainen ongelma. Tai ei mulla kuiva iho ollut, mutta näppyjä oli (enemmän kuin hermo kesti). Kävin silloin muutamia kertoja hieronymus (Hjeronymus?) - hoidossa. Aika rajun kuuloinen hoito, muttei sitä oikeesti ollut, vaan iho tykkäsi ja se ne muutamatkin kerrat auttoi minua! En tiedä olisiko sinulle, mutta kannattaa ainakin tutustua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä muistelen joskus etäisesti kuulleeni tuosta, täytyypäs tutustua! Kiitos! :)

      Poista
    2. Mä olen juuri varannut itselleni Hjeronymuksen (?) syväpuhdistavan hoidon tähän kammottavaan stressi-huono ruokavalio-akneen. Mulla on myös atooppinen iho, jossa ei teininä ollut finnin finniä, mutta kolmekymppisenä naama kukkii etenkin poskissa. Personal tranerini sanoi, että kropassani olisi tulehdustila, joka korjaantuisi ruokavaliolla. Noudatin ruokavaliota treeniohjelman kanssa viime kevään ja toimihan se kai molempiin suuntiin, mutta kuluneet puoli vuotta ovat olleet elämäni stressaavinta aikaa. Herkkujen syönti yhdistettynä vähiin yöuniin ja stressiin ei millään lailla paranna iho-ogelmia. Ja mä olen myös jatkuvasti peilin ääressä naamani kimpussa...

      Kerttu

      Poista
  11. Olen kolmekymmpinen blogisi uusi lukija ja oli heti pakko kommentoida, kun itsellä on ihan samanlaisia ongelmia. Mun tapauksessa näppylät johtuvat hormoneista, koska imetyksen aikana iho parani todella paljon. Harmi vaan, että yhdistelmäpillerit eivät sovi mulle, kun jotkut ovat saaneet niistä avun iho-ongelmiin. Oletko kokeillut reseptillä saatavia a-vitamiinivoiteita, joissa sama vaikuttava aine kuin Roaccutanissa? Toivottavasti löytäisit ihollesi sopivat tuotteet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. A-vitamiinivinkki laitettu korvan taakse, suuri kiitos siitä! :)

      Ja tervetuloa lukijaksi, kivaa kun olet löytänyt tänne. :)

      Poista
  12. Moikka!
    Mä en nyt puutu iho-ongelmiin, enkä niissä kyllä osaiskaan antaa neuvoja. Mut ihastuin sun kuvissa näkyvääbn korulaatikkoon, tai siis sen sisällykseen lähinnä ;D Voitko tehdä postauksen sun koruista ja kelloista! :) Ei varmaan ihan kaikkia koruja tietty, eikä vain niistä hienommista aidoista vaan ihan tavallisistakin ns. pukukoruista. Ja IHANIA nuo kellot, mä RAKASTAN kelloja, minkä merkkisiä noi on? Niistä lähikuvaa kiitos! ;)

    Mukavaa uuden vuoden alkua!! :)
    t. Sallamari

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toive toteutettu! :)

      Ja kivaa vuoden alkua sulle myös. :)

      Poista
  13. Mä kommentoin tuohon lenkkariasiaan. Olen arponut ja monta vuotta nastalenkkareien kanssa- enkä ole hankkinut. Sen sijaan hankin nastat (siis sellaiset varvaspäähän laitettavat mummonastat, juoksuun kylläkin tarkoitetut), jotka sittemmin muutossa hävitin, mutta ne ovat hyvät! Suosittelen. Se nastojen tarve on kuitenkin niin marginaalista (no toki tietysti vähän talvesta riippuen..)

    VastaaPoista
  14. Iho-ongelmissa en osaa auttaa, kun kärsin samasta vaivasta, mutta onnea näkyvistä vatsalihaksista! Se on kovan treenin tulos naisella!

    Amelie

    Ps. Ihana korurasia, oiskin kivaa saada postaus koruista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mulle toi vatsalihashommeli on sellainen, että tulee itse asiassa suht pienellä treenauksella. Mulla rasva kertyy noin yleisesti ottaen muualle kuin vatsaan. :) Eikä mulla mitään sixpackia ole, mutta varsinkin aamuisin ylimmät lihakset erottuvat kyllä.

      Korupostaustoive toteutettu! :)

      Poista
  15. Avénea suositellaan täällä suunnalla, vaihda ihan kaikki tuotteet siihen merkkiin. Tiedätkin ehkä, että mulla on myös ongelmaiho. Kunhan toisen lapsen olen saanut ulos ja imetettyä, aion hakea Roaccutan-kuurin. Isotautilääkäri sanoi mulle reilu vuosi sitten että mulla on aikuisiän akne lievän ja keskivaikean väliltä. Ei näppyjä, mutta paljon tukkeutuneita huokosia ja värin epätasaisuutta. Ja että tässä iässä entisen akneihon pitäisi kuulema olla parhaimmillaan. Tuota kuuria voi räätälöidä niin, että se ei edes hirveästi kuivata ihoa; nuorena söin sellaisen tosi miedolla annoksella erittäin hyvin tuloksin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taidan tiedätkö tehdä sen. Just sopivasti onkin itse asiassa loppumassa niin putsari, kasvovesi kuin päivävoidekin. Niin paljon olen nyt kuullut siitä kehuja. :)

      Muistan, ollaan puhuttu tästä ennenkin. Mulla pakkaa sekoittaa just se tosi kuiva iho, joka välillä sekoaa. Lapsena ja varhaisteininä mun iho oli ihan atooppinen, sitten teininä mulla oli superhyvä iho ja aikuisena kaikki päälaellaan... Go figure.

      Ihan samat oireet mulla, just noita tukkeumia ja epätasaista väriä, ei niinkään mitään megakraatereita (onneksi).

      Poista
  16. Täällä kärsitään myös jonkinlaisesta akuutista kasvojen (suunympärysihon) räjähdyksestä. Huomenna on onneksi terveydenhoitajan vastaanotto, taidan näyttää ihoani hänelle. Alla linkki postaukseeni aiheesta.

    http://www.whiteandfresh.fi/2013/01/rajahtanyt-naama.html

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!