keskiviikko 9. tammikuuta 2013

Lakana ja bleiseri


Jos on joku vaatekappale, jota päälläni ei kovinkaan usein näe, se on bleiseri. Ei minulla ole mitään niitä vastaankaan, mutta jostain syystä vain niille tuntuu olevan käyttöä harvanlaisesti. Tänään tein kuitenkin poikkeuksen. Asu tuntui jotenkin valjulta ilman mitään kauluspaidan päälle laitettavaa. 



Päivän kiitollisuusannoksen koin Laivakoirasta. Miten meille onkaan voinut sattua niin suloinen ja kiltti koira. Otin aamupäivällä torkut sohvalla ja Laivakoira tuli ihan kiinni ja viekkuun, alkoi tuottaa sitä superrentouttavaa unitassun tuoksua ja oli vain. Lämmitti. Ihana, tärkeä otus. Vaikka matto onkin edelleen pesulassa sen tekosten jäljiltä. 



Huomasin muuten näitä kuvia katsoessani, että olen valkoinen kuin lakana. Niin valkoinen, että harkitsen jopa solariumia, vaikka se onkin ihan bad bad bad. Kun tapasimme mieheni kanssa, työreissuni suuntatuivat enemmän sellaisiin aurinkoisiin maihin ja olin aika ruskea kesät talvet. Joku saattaisi jopa sanoa, että tanorektikko. Ja kyllähän minä myönnän, että sitä tuli läträttyä erinäisten suojakertoimella 2 varustettujen öljyjen kanssa. (Apua!) Kun työnkuva sitten muuttui jossain vaiheessa, enkä ollut enää läpitalvenbruna, mieheni oli ihan varma, että olen sairas. Jouduin paljastamaan totuuden siitä, että tämä on oikea ihonvärini. :D


Ulos piti laittaa järeämmät kengät. Kun tulin kotiin, otin taas vuffen viekkuun. Sitten leikimme vähän vetoleikkiä. Hyvä päivä. 

22 kommenttia:

  1. Ihania kuvia <3 Kyllä nuo koirat osaavat vain pelkällä viekussa ololla hyvittää kaikki "pahat teot" ja muutenkin ovat vain ihan parhaita murusia <3

    PS Lakananvalkoisuus on in ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos lohdutuksesta! :D

      Ja koirat todellakin ovat ihan parhaita. <3

      Poista
  2. Minakin olen lakana enka edes rusketu.

    Tuo duffeli on IHANA (meidan Tirppiaisella on samanlainen ;) mista se on?


    Madame Fifi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Duffeli on Barbourin, luulisi siis löytyvän sieltäkin päin. :)

      Poista
  3. Onpas freesi väriyhdistelmä tuo burgundi + vaaleansininen! Itseltänikin löytyy samanväriset pöksyt mutta eipä olisi tullut mieleenkään tuollainen yhdistelmä. Tosin eipä multa vaaleansinisiä kauluspaitoja löydykään heh.. Mutta sulla näyttää ainakin hyvältä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli ihan sellainen satunnainen päähänpisto ja olin itsekin ihan tyytyväinen. Kiitti! :)

      Poista
  4. Täällä toinen lakana kirjoittelee. Superison masun (mies kutsuu sitä Hemulin nenäksi...:D ja lakanavalkoisuuden vuoksi en ole asukuvia laittanutkaan hetkeen blogiin.
    Kiva muuten, että sinulla on kasvot esillä, en muista että tällaisia kuvia olisin täällä aiemmin nähnytkään tai sitten olen missannut jotain. Mutta kivaa saada Norpalle siis kasvot :D
    Ja tuo tassutuoksu on kyllä jotain jota voisi purkittaa ja myydä isolla rahalla. Minulle se tuo mieleen popcornin tuoksun:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi meitä lakanoita! :D

      Ei mulla ole mitään absoluuttisen tiukkaa suhtautumista ollut kasvokuviin, lähinnä itsekritiikki on ollut esteenä usein. Mä nimittäin onnistun valokuvissa todella, todella harvoin.

      Ihan totta muuten tuo popcorn-juttu!

      Poista
  5. Teillä on kyllä kaunis koti, ihan joka kulmasta, mistä sitä sun kuvista katseleekaan. Tykkään tuosta jakusta, sopii kokonaisuuteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Nonna, molemmista kehuista. :)

      Poista
  6. Olishan se kiva olla jotain lakanan ja Tuksun väliltä - siis ihonvärin suhteen! Pysyn päätöksessäni, etten mene solkkuun, enkä tykkää itseruskettavista tököteistäkään, eli talvi mennään asenteella: pale as pony in snowstorm, but broud of it!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sano muuta! En mäkään varmaan sinne solkkuun mene, kunhan uhkailen. :D Eli samoilla meiningeillä täällä, mutta sehän sopii ponifaneille!

      Poista
  7. Tosi ihana jakku. Sopii hyvin muuhun asuun. Kiva että olet myös uskaltautunut kokonaan kuvaan! Jee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti ja kiitti! :) Kyllä mä aina silloin tällöin uskaltaudun, kun onnistun näyttämään ihmiseltä valokuvassa. ;)

      Poista
  8. Lakana on todellakin muotia tällä hetkellä, huh huh. Mutta pian se kevätaurinko sieltä tulee, keep the faith ;)

    Ihanaa joku muukin on sitä mieltä että koiran tassuista tulee unituoksua!! Oon saanut vaan kummaksuvia katseita kun oon yrittäny selittää mistä on kyse. Laivakoiralle rapsut!

    Eeva

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakko tulla! Kaipaan jo mun pisamia!

      Unitassu on ihan paras tuoksu! Mä luulen, että sen tietää vain koiranomistajat, koska sitä ei musta tuu, ellei koira todella rentoudu.

      Poista
  9. Päikkärit popparitassun vieressä on halpaa ja mukavaa terapiaa. Ei voi olla huono päivä koira kainalossa. Bleiseri näyttää oikein hyvälle myös ja kotinne on jo ihanan keväinen!

    Emmi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on. Parhautta. <3

      Kiitti, Emmi! :)

      Poista
  10. Mun ihonväristä ehkä kertoo jotain se, että molempien lasten kohdalla mulle on synnytyssairaalassa meinattu turhaan antaa veritankkausta, kun hoitajat on kalpeuden perusteella tulkinneet mun menettäneen liikaa verta, vaikka kyseessä on siis ollut ainoastaan mun normaali kalkkilaivan kapteeni -look, jolla mennään kesät talvet. Ehkä mun pitäisi muuttaa Aasiaan, siellä varmaan osattaisiin arvostaa tätä vaaleutta ihan eri tavalla... Mutta oikeasti kuvissa usein näyttää kalpeammalta kuin todellisuudessa on, ja mun henk koht mielipide on ei solkulle, paremmalta sileä(hkö) aanelonen näyttää kuin ryppyinen ja parkkiintunut paksu laukkunahka :)

    /Gitta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, toi on jo aika eeppistä! :D Jep, Aasiassa todella osattaisiin arvostaa tätä. Aasialaiset kollegat aina ihastelee, kun mun iho on niin valkoinen ja mä taas heidän kauniin lämpimänsävyistä ihoaan. :D

      Ja joo, käsilaukkunaama olis ihan karsea!

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!