torstai 24. tammikuuta 2013

Raitoja


"Ou nou, taasko tää show alkaa?"
"No joo-o, pakko tsiigaa, näytänkö ihan urpolta näissä vaatteissa ja että laitanko huivin vai en."
"Kuvaa keskenäs."


Eilen päädyin vaihtamaan nahkasaappaat kylmemmän sävyisiin ruskeisiin, mutta lähdin kuitenkin uhmaamaan pakkasta ihan ihmisten kengissä. Käveltyäni puoli korttelia autosta ravintolaan olin valmis kyseenalaistamaan valintani täysin. En tuntenut jalkojani. Siis kuka ja miten voi käyttää nahkasaappaita pakkasella? Tänään kiskoin siis suosiolla jalkaani UGGit. Vaikka jotkut muut kengät olisivat taatusti olleet kivemman näköiset. 

Lähipäivinä tilanne onneksi korjaantuu hiukkasen ja pääsen käyttämään kevyempää raitakamaa. Ja aurinkolaseja! Käy!




 Ensin pitää kyllä suorittaa operaatio jalkojen dovetus sinertävänvalkoisista aavistuksen päivettyneiksi. Muuten voi nimittäin olla, että joku onneton kanssaihminen säikähtää liikaa. 

22 kommenttia:

  1. Raitoihin ei vaan voi kyllästyä! Mieskin jo kommentoinut, että mulla on kuulemma aika monta raitapaitaa. No onhan niitä ja taas ostin maanantaina yhden lisää :D Onneksi en näytä olevan tämän asian kanssa yksin ;) Ihan erityisen ihku tuo sini-valkoraidallinen! -Milla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei niin! Raidat on parhaita. Rakastan. Haalin.

      Poista
  2. Ihana laivakoira :)

    Pakkanen ja nahkasaappaat yhdistetään lämpöpohjallisilla, lupaan ettei palele.

    Hekottelen täällä sinertävänvalkoisille koiville, pitäsköhän dovettaa itsekin? Mutta eikö dovesta tuu helpolla aika läikikkäät jalat talvella, kun iho on kuiva? Mulle on käynyt useinkin niin.

    Lucky you, kun pääset aurinkoon... Mä ulkoilutin tänään ekaa kertaa pilotteja since viime kesä, heti helpotti.

    Amelie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei tuu Dovella läikikkäät jalat, koska olen aika ahkera rasvailija in general ja sitten vielä levitän alle taviskosteusvoiteen. :) Ja joo, mun jalat eivät ole enää edes valkoiset, ne on siniset!

      Olen kyllä lucky. Aion ottaa sitä kaiken irti. :)

      Poista
  3. No on ihania mekkoja!
    -Tanza-

    VastaaPoista
  4. Juu en minäkään ymmärrä miten joku voi olla nahkasaappaissa talvella. Vaikka olisi millaiset pohjalliset, ei toimi mulla ainakaan, kokeiltu on. Enkä voi kyllä olla farkuissakaan, jos on yhtää enempää pakkasta. Ja välihousut on oltava aina :) Ah ihanaa sinä onnellinen, kun pääset hetkeksi lämpimään! Noissa raitamekoissa kyllä kelpaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä kans tiedä, minkälaiset megapohjalliset sitä pitäis omistaa... Pakkasella samettihousut on musta parhaat, jotenkin paljon lämpimämmät kuin farkut.

      Oon kyllä onnellinen, on nimittäin niiiiiin täynnä tämä talvikiintiö!

      Poista
    2. Mulla ei muita ookaan, kuin nahkasaappaita. Ja nahkanilkkureita. Vagabondilta ostin pari talvea sitten vähän paksumpivuoriset ei-niin-kauniit matalat saappaat, mutta kyllä niissä kaupunkipyörähdykset tarkenee. Ulkoilukengät on sitten ihan asia erikseen.

      Kerttu

      Poista
  5. Ehdottomasti huivilla tai ilman! Kivannäköiset housut! Raidat ei petä koskaan sanon itsekin kun ostan pojilleni vaatteita. Ajattelen kyllä välillä, että lapsiraukat saavat traumoja kun kaihdan kaikkea missä kuvia tai muuta mistä lapset varmasti itse tykkäis...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) No, nin kauan kuin lapset eivät vielä tajua, että vaatteet voi valita itsekin, niin tuskinpa siitä mitään traumoja syntyy? :D

      Poista
  6. Hei,

    löysin blogisi pari viikkoa sitten jonkun purjehdusblogin kautta (meilläkin on purkkari) ja jäin ihan koukkuun :)

    Sulla on aivan ihania vaatejuttuja! Itselläni on pienet lapset, joten vaatteet ei tosiaankaan ole prioriteettilistani kärkipäässä ja arkivaatteeni ovat tyyliä farkut ja villapaita. Kiva saada vähän vinkkiä muunkinlaiseen pukeutumiseen :)

    Noi raitamekot on just sellasia, joista itsekin tykkään. Erityisesti tuo sini-punainen on mun mieleen. Minkä merkkinen se on?

    Kiitti siis kivasta blogista ja hyvää matkaa sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kivoista sanoistasi ja tervetuloa tänne! Mahtavaa, jos löydät täältä ideoita. :)

      Just haikailin eilen purjehdusjuttujen perään. No, kohtapian...

      Sini-punainen on Tommy Hilfigerin, tosin ei enää ihan uusi. Niillä on kyllä mun mielestä melkein aina mallistossa jotain vastaavaa. :)

      Kiitti!

      Poista
  7. Mistä tuo ihana sinivalkoraitainen mekko on? Metsästän tuollaista kipeästi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinivalkoinen on Henri Lloydin. :)

      Poista
    2. Se oli sitten se sama, mitä olen jo ehtinyt ihailla. Pakkohan sitä on sitten alkaa metsästämään.

      Poista
  8. Ihania raitoja. Ja hauskaa reissua!

    VastaaPoista
  9. Mä en käytä Uggeja ikinä ihmisten ilmoilla. Musta ne on kamalat. Käytän huopapohjallisia ja jos kenkiä ei tarvitse riisua niin villasukkia. Ei ole vielä ollut ongelmia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyllä käytän UGGeja aika paljonkin, mutta joskus on kiva laittaa jotain muuta.

      Poista
  10. Minä liikun oikeastaan aina lämpimällä, omalla autolla, joten käytän nahkasaappaita läpi talven. Oikeastaan matalat sellaiset ovat mun talven käytetyimmät kengät. Toki tästä poisluetaan ulkoilu lapsen kanssa, mutta kaikkialla jossa mulla on siistit vaatteet, on talvella jalassa joko nahkasaappaat tai -nilkkurit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä blondi taas osti autonsa keväällä ja unohti tykkänään sellaisen asian kuin lohkolämmitin... Niinpä mun auto on taas aina kylmä. :D

      No, nyt mullakin on nilkkurit, ehkä mä kokeilen seuraavaksi niitä. :)

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!