sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Viikkokatsaus

Viime viikko päättyi siihen, kun kävimme Laivakoiran kanssa vähän kaupungilla. Olimme siellä tapaamassa joukkoa inspiroivia naisia. Meillä on tekeillä yksi hurjan kiva juttu, josta olen jo etukäteen superylpeä. Kerron siitä lisää heti, kun aikaansaannoksellamme on nimi. Laivakoira ei oikein ole mikään citykoira vaan suoraan sanottuna ehkä jopa hieman maalaistollo. Se saa yleensä olla vapaana, koska ulkoilemme lähinnä metsissä ja pelloilla. Kaupungissa se ei ymmärrä ollenkaan lyhyen remmin konseptia ja yrittää raukka mennä sisään kaikista ovista.

Kesä edistyi ja salaatin päälle saattoi jo kerätä yrtit omasta kasvimaasta. Jipii!

Ei yhtään jipii: Tässä ovat nimittäin roskat, jotka keräsimme Laivakoiran kanssa aamukävelyllä. Aika paljon kaikkea ylimääräistä löytyi metsästä.

Hmph. Tuuli kovaa. Jos en siis tapa kasvejani kastelemattomuudella tai muulla huolimattomuudella, niin ne kuolevat kuitenkin, kun saavat osumaa sääilmiöiltä.

Yövuoron jälkeinen päivä oli onneksi sadepäivä ja päätimme Laivakoiran kanssa, että tänään ei tarvitse yhtään mitään. Koomailimme kotioloissa ja otimme ilahtuneina vastaan miehen idean pizza-, jäätelö- ja leffaillasta.

Silloin, kun teemme itse pizzaa, minulla on aina samat täytteet: tuore mozzarella, tuore tomaatti ja artisokka. Päälle laitan joko rucolaa tai basilikaa.

Jäätelö oli se Aino-suosikki ja leffa oli Tom Cruisen uusin, Jack Reacher. En voi sanoa, että olisin ollut erityisen vaikuttunut. Sen sijaan jokin aika sitten katsomamme Argo oli tosi hyvä. Ja jos jollakulla on suositella hyviä poliittisia trillereitä tai vastaavia leffoja, kertokaa!

Tällä viikolla olin myös erityisen urhea. Kävin rokotuksessa, mitä olin vältellyt monta kuukautta. Hammaslääkäri ja piikit - siinä ovat minun superangstini kohteet. Palkitsin itseni rohkeudestani Starbucksin suurimmalla Vanilla Lattella.

Perjantai oli rokotuksen lisäksi kaikenlaista ohjelmaa täynnä. Päivän jälkeen naama ei ollut enää kuvauskelpoinen.

Mitä kuvauskelpoisin oli sen sijaan tilanne, jossa hiippailin makuuhuoneen ikkunan taakse ja näin juuri sen, mitä olin olettanutkin. Laivakoira jäi kiinni rysän päältä. Se ei oikeasti saa mennä makuuhuoneeseen omin luvin, mutta tietenkin menee aina, kun on yksin kotona. Lakanoissamme on aina hiekkaa. Aina.

Siivoilin talvikenkiä vähän syrjemmälle ja tulin siihen johtopäätökseen, että perheeseemme ei tarvitse lähiaikoina hankkia valkoisia Converseja.

Lauantaiaamuna saimme ex tempore -idean lähteä siirtämään venettä sen uuteen kotiin. Puolessa tunnissa heräämisestä eväät oli tehty, koira ulkoilutettu ja koko porukka matkalla.

Brekkari nautittiin merellä. Päätimme kuitenkin loppujen lopuksi ottaa vastaan venekerholta vihdoin ja viimein vapautuneen venepaikan jo tänä vuonna, vaikka olimmekin jo maksaneet Pajalahden paikan. Kaikki järjestyi tosi mukavasti, koska kun ilmoitimme kaupungille, ettemme tarvitsekaan sitä, saimme kuulla, että saamme rahat takaisin ja lisäksi joku onnellinen tietysti saa tosi hyvän venepaikan. Jee! Meillä oli siis to do -listalla toinen siirtopurjehdus.

Purjehdus olikin niin vauhdikas koillistuulella, että Båt kulki kuutta ja puolta solmua suuren osan matkaa ja olimme perillä Haukilahdessa niin nopeasti, että kahvitkin jäivät juomatta.

Laivakoira saapui uuteen kotisatamaansa omistajan elkein.

Minilegimme jälkeen suuntasimme kovaa kyytiä taksilla Lauttasaareen hakemaan sinne jäänyttä autoa ja siitä kotiin - mies ehti juuri parahiksi töihin retkeltämme. Hänen palattuaan sieltä lähdimme takaisin veneelle. Oli nimittäin verrattoman kaunis kesäilta, jota ei sopinut heittää hukkaan ja meillä oli joka tapauksessa tarkoituksena tehdä pieniä huoltotöitä tänään. Päätimme siis jäädä yöksi. Pöytä katettiin kannelle, viinipullo avattiin ja pientä naposteltavaa nautittiin.

Myös aamukahvit kannettiin ulos. Oikeat kahvit, Mr. Pilot take note!

Olipa oikein erityisen kiva viikko! Huomenna lisää purjehdusasiaa, mukavaa sunnuntaita kaikille!

P.S. Kuten ehkä huomaatte, jäin totaalisen koukkuun A Beautful Mess -nimiseen appsiin, jolla voi lisäillä tekstejä Instagram-kuviin.

Translation: This week we've been sailing a little and the doggie got so badly busted. She's actually not allowed in our bedroom but as you can see, she doesn't really care. We also enjoyed some pizza and ice cream.

1. Todellakin erityisen kivan kuuloinen viikko! Jopa näin epäveneilijänä olen kyllä todella kateellinen noista aterioista ja aamiaisista merellisessä ympäristössä. Niin herkullisen houkuttelevaa. :)

1. Meriaamiaiset on kyllä ihan parhaita kaikista. :)

2. Ulkoilua metsissä ja pelloilla ja vielä HKIssä.. Olen kateellinen. Ja toiseksi, miten se on ylipäätään mahdollista? Ette ilmeisesti asu lähelläkään keskustaa.

1. No äläs nyt, Stadissahan on vaikka kuinka paljon metsää! Peltoja ehkä vähän harvemmassa, mutta kyllä niitäkin on. :) Mutta ei, ei asuta ihan lähellä keskustaa.

3. Hih, miten se onkin aina niin että merellä kaikki ruoka (ja juoma) maistuu aivan erityisen hyvältä ;) Minkä merkin tuo kahvipannu on, onko se pressopannu? Ja nyt täytyy ihan kysyä kun on mennyt ohi silmien, että mikä teidän vene on? Joku 24-26jalkainen? Näyttää kivalta ja kompaktilta vai haaveiletteko isommasta? :) Onnea oman Pursiseuran paikasta!
    t. Sallamari
    Ps. Heh, Laivakoiralla on kyllä just sellanen ilme tuossa petikuvassa et hups, nyt jäätiin rysän päältä kiinni.. :D

1. Joo, Ikean pressopannu on kyseessä. Meidän vene on Avance 24. Se on tosiaankin kiva ja kompakti. Kyllä me aina välillä haaveillaan isommasta, mutta kun tuo on meidän tarpeisiin tosi hyvä ja se on niin hyvä vene, niin ei nyt ainakaan vielä muutamaan vuoteen vaihdeta. :)

Kiitti! :)

4. Laivakoira on kyllä paras "tietämistäni" koirista :D Tosin hiekka sängyssä ei kuulosta hyvältä, iuh... Mukavaa viikon alkua!

1. Se on kyllä mainio otus, mutta hiekasta sängyssä en mäkään tykkää. :D Sitä samaa!

5. Ihanan tunnelmallisia kuvia ja laivakoira on ihan kunkku

6. Moikka Norppa,

Mistä olet hankkinut tähtilakanat? Ja onko keltainen paita Henri Lloydin, ja koska ostit sen?

1. Tähtilakanat on Hemtexistä ja sata vuotta vanhat. Paita on tosiaankin Henri Lloydin, mutta senkin ostamisesta on jo pari vuotta. :)

7. Hi-hii... tuo laivakoiran ilme! Mikä onni että sait sen taltioitua :D Näytti muuten kaikkiaan mukavan elämäntäyteiseltä viikolta. Toivotan mukavia hetkiä seuraavallekin!

1. Kävi kyllä tuuri ja nopea piti olla, minut ikkunan takana huomattuaan se tietysti pomppasi saman tien alas. :D Sitä samaa!

8. Hei!

Sinun kannattaa istuttaa kesäkukat kunnolla multaan. Jos siinä sinun korissa on muovisuojus sisällä, niin lisää sinne kukkamultaa ja istuta kukka siihen. (muoviruukku pois tietenkin).Näin ruukusta/korista tulee painavampi ja tuuli ei nappaa sitä. Lisäksi kasvin juuret saavat enemmän tilaa levitä ja kasvi voi paremmin. Kukka pysyy myös kosteana kauemmin, kun on enemmän multaa.
    Laivakoiralle terveisiä!
    Tiina A.

1. Mutta kun. Eijaksaehdihalua... :D Nyt laitoin kiviä koriin, jospa se siitä? Mutta oikeassahan sinä olet. :)

9. Olipas ihanaa kun hektistäkin hektisemmän viikon ja viikonlopun ollessa loppusuoralla täällä on näin valtavasti ihanaa luettavaa. (hmm toistan itseäni :D )
    Hyvä huomata,että muillakin on tätä tohina viikkoa ollut. Mutta ihan ensin..
    mä niin haluaisin nyt nykkiin, ja mä voisin mielelläni haluta sut mun matkaoppaakseni :D Sitä kameranlaulamisen määrää. Ja noi putiikit. Voi taivahan vallat kuinka mä voisin ostaa niistä muutamankin tilin sileeksi.

Mitä tulee noihin lakanoihin joita sulla on arvonnassa,mä olen sitten niin kuolannut niitä,että voi hyvänen aika sentäs. Niin ihanat. Vaikka vaalee väri on ääriarka kun omistaa tätä isompaa kaliiperia koiraa, niin hei..onhan se nyt vaan niin makee. Ja pesukone on sitä varten,että sitä voi käyttää.

Ja mitä tulee tähän huomautukseen oikeasta kahvista mr. Pilotille, mä niin repesin :D Ei oo pikakahvia ei. :D hehehheheh vaikka mä voin komppaa sua siinä,että niissäkin on eroja. Mutta tuo vanilja Latte..tarviiko siitä edes sanoa mitään. Reipas tyttö! Kahvi oli ansaittu. =)

En voi kuin ihailla tota sun energian määrää. Mulla tämä huusholli on edelleen vaiheessa, en osaa tehdä tälle mitään ja pihalla pitäs tonkia, ja mökkiä sisustaa.. aaaargh. Tätä kaikkea vaan haittaa,että pitäs käydä töissäkin tässä välissä.

Ei, mutta parahinta tulevaa viikkoa,hyviä purjehdus tuulia. Aurinkoa kanssa, ja jaksamista sinne töihin. :)

Iitukka

1. No, tervetuloa mukaan, tänään lähden! :D Ja tili on sileänä jo valmiiksi, o-ou...

Mr. Pilot ei ole vielä tullut antamaan creditsejä oikeasta kahvista. :D

No, energiaa välillä on ja välillä ei, yleensä se tulee puuskissa. Se on ihan totta, että työt haittaavat ikävästi vapaa-aikaa. :D Ihanaa viikkoa sinne myös!

10. Vaikuttipa tosiaan mukavalta viikolta! Laivakoira busted -kuva oli aivan mainio :D.

Minusta tuntuu, että leffat menevät koko ajan noin yleisesti huonommiksi, joten sieltä en osaa poliittisia trillereitä suositella, mutta tutustu Netflixin kautta sarjaan House of Cards. Jaksoja ei ole mitenkään ihan älyttömän montaa, joten siitä on ehkä n. kolmen leffaillan hupi.

1. Musta tuntuu vähän samalta, tuntuu, että sellaisia mieluisia leffoja on tosi vaikeaa löytää. Niinpä olen superkiitollinen vinkistä, kiitos! pitää katsoa. Muistaakseni meillä vielä on Netflix. :)

11. Hyvä poliittinen trillerin tapainen: The Ides of March. Suomeksi Vallan kääntöpuoli tai jotain sinnepäin. -T

12. Kylläpä nuo koirulit taitavat aina olla vähän huijaripuijareita, jos kotona yksin ovat. Meidän schäfer jäi myös kiinni vierashuoneessa pyörimisestä. Tsot!

1. Ne on kyllä just sellaisia tsekkeilijöitä! :D

13. Voi kateus, tahtoo kans Haukilahteen! Mietittiin, että mennään varmaan jonoon kaupungin paikoille ja ehkä teidän kerhon kans. Mutta varmasti joka tapauksessa monen vuoden jonotus olis edessä. Käytiin pikkumatruusin kanssa eilen siellä fiilistelemässä :)

1. Mä olen kyllä ihan rakastunut meidän uuteen kotisatamaan. <3 Se on ihana!

14. Voi ihania kuvia taas :) Itse en veneile, mutta Haukilahdessa käydään paljon kesällä rannalla & kaffella :)
    Olisin myös kysynyt tähtilakanoista, tosin myös Beach Houset houkuttelevat... :D :D

1. Jedassa on kyllä kauniita paikkoja. Siinä Koukkuniemessä kannattaa myös käydä kävelyllä, niin nättiä!

Tähtilakanat on Hemtexistä, mutta toooosi vanhat, ainakin 5 vuotta. :)

15. Ihana viikko! Laivakoiran seikkailuihin ei kyllästy koskaan =)

1. Ei niin, on se kyllä sellainen kekkuli. <3

16. Haukilahti on kiva paikka! Tuun nykimään sua hihasta, jos satutaan samaan aikaan vuohenjuustosalaatille paviljonkiin... ;) Ollaan taas kolmen viikon päästä hoodeilla!

Muutenkin todella ihana viikko ollut teillä :) Susta huokuu sellainen onnellisuus ja tyytyväisyys elämään ja sitä on ilo seurata.

Mukavaa viikkoa,
    Amelie

1. Joo, tuu ihmeessä! Olisi hauskaa tavata!

No kieltämättä olo on just nyt aika onnellinen. Kesä on ihmisen parasta aikaa! Ihanaa viikkoa sinne kans!

17. Olen niin Laivakoira-fani. :D Ja joo, hiekkalakanoissa nukutaan meilläkin. Hei kiva kun kerroit applikaation nimen. Ihastuin siihen, mutta en vielä ehtinyt kysyä sulta enkä Googlelta, mistä on kyse. Hyvä sinä, peukku uudelle kivalle jutulle! Odotan taas innolla lisätietoja. :)

1. Taitaa hiekkalakanat olla tuttuja useille koiranomistajille! :D Ja appsi on ihan toppen, se on muuten kuulemma bloggaajien kehittämä. Kuinkas muutenkaan... :D

Kerron ihan innoissani lisää, kunhan idea on tiivistetty niin, että sen saa tungettua edes yhteen kappaleeseen...

18. Arbitrage! Nykki-leffa! Jännä!

19. Siis oliko tossa yhdessä kuvassa 2 hlön aktiivikäytössä olevat Converset? Ihaniahan ne toki on, mutta miksi tarvitsee yli 3 paria per henkilö? :) Joo, näen että joissakin on varret ja joissakin ei, ja pohjan paksuudessakin voi olla eroja, mutta ei kai niissä nyt niin kovin suurta variaatiota oo...

1. No on ne itse asiassa kaikki erilaisia keskenään, mutta oikeassa olet, eipä niitä todellakaan noin paljoa tarvitsisi. Osa alkaa olla niin huonokuntoisia, että pitäisi heittää menemään, mutta en ole saanut aikaiseksi. Siksi niitä on noin paljon, kun uudet on hankittu huonoksimenneiden tilalle, mutta niitä huonoja ei ole heitetty pois. :)

20. Heissan! Kiitos superkivasta blogista! Löysin tän juuri, miten ihmeessä vasta nyt? Koukussa tukevasti joka tapauksessa. Ootko muuten lentoemäntä? Luin jotain postauksia joissa kerroit että "työmatkoilla nukun, syön ja käyn salilla" tai jotain vastaavaa. Ja välissä ryystät lattea Helsinki-Vantaan Starbucksissa. Kuulosti todella kivalta työmatkalta ja olin suorastaan kade! Kesti hetken ennen ku tajusin mistä on kyse:-)

Terkut Usasta!

1. Tervetuloa oikein paljon! :) Olen joo ja kyllä, joskus työmatkat ovat juuri tuollaisia. Kahvin ryystämien Helsinki-Vantaan Starbucksissa on olosuhteiden pakko - muualla Suomessa kun ei Starbuckseja ole. :D

Terkkuja! :)

21. Voi Laivakoiraa :)) Ihana kokoelma converseja! Ihana postaus.

22. Ha ha, laivakoira kiinni rysän päältä :D Niin hauska näky.

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!