maanantai 29. joulukuuta 2014

What to wear next year?

Lace 2

Minulla ei ole mitään massiivista ostoslistaa alennusmyynteihin (yritän itse asiassa pysytellä niistä poissa), eikä oikeastaan mitään kummempia tyylisuunnitelmiakaan ensi vuodelle. Todennäköisesti menen ihan fiilispohjalla ja teen heräteostoksia, kuten tähänkin saakka. Jonkunlaisia hiljaisia signaaleja kuitenkin on siitä, mikä saattaisi ensi vuonna kiinnostella.

Yksi niistä on yhä voimistuva tarve yksinkertaisuuteen etenkin työpukeutumisessa. Hei hei tingelitangelit, härpäkkeet ja isot korut! Tervetuloa maksimissaan pari väriä yhdessä asussa ja mahdollisimman puhtaat linjat. Nyt joulukuussa on ollut ihan kiva käyttää punaista, mutta vuodenvaihteen jälkeen ennustan muiden värien kuin neutraalien kaihtamista entistä enemmän. Kuvioista raidat kelpaavat jatkossakin, tietty, varsinkin keväällä ja kesällä. Vajaamittaiset housut tuntuvat edelleen hyvältä ajatukselta, sellaiset juuri nilkan yläpuolelle ulottuvat. Pinterestin Workwear-kansioni perusteella kannattaisi näköjään myös hankkia superhyvä valkoinen kauluspaita ja iso kasa laadukkaita valkoisia t-paitoja. Aavistuksen verran masentavaa noissa haaveilukuvissani on, että lähes kaikissa ollaan ilman sukkia ja paljain säärin. Siihen voi hetki mennä ennen kuin vastaava mahdollisuus on omalla kohdalla.

Eräs houkutteleva juttu on muuten pitsi. Se kelpaisi pienenä määränä tuomaan asuihin sitä jotain. Pitsihame kaapista jo löytyykin, mutta mieli tekisi myös yläosia.

Lace

Vapaa-ajalla ajattelin jatkaa rennoissa farkuissa ja yhdistellä sitten niihin mitä milloinkin. Toiselta Nooralta löytyy tuo Rebecca Minkoffin laukku ja olen siihen päivä päivältä ihastuneempi. 

Tulevalla Tukholman matkalla haluan käydä ainakin sellaisissa liikkeissä, joihin Suomessa ei pääse, kuten Massimo Dutilla. Tarkoitus on keskittyä työvaatteisiin, vapaa-ajan vaatteita minulla on ihan tarpeeksi.  

14 kommenttia:

  1. Jos hyvälaatuista paitapuseroa etsit, voin lämpimästi suositella ruotsalaista Island of your ownia!

    VastaaPoista
  2. Aivan ihana tuo pikkulaukku. Olen nyt miettinyt ja miettinyt Samujin satulalaukkua, mutta tuokin on kyllä kaunis, vähän sirompi ja naisellisempi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä tosi ihana. :) Musta se on luonnossa vielä kivempi kuin kuvissa.

      Poista
  3. Mua kanssa vähän sapettaa (tai kateellinen siis olen) Pinterestin paljaat nilkat ja lyhyet hihat! Siihen asuun kun lisää villahousut, järkevät kengät ja villapaidan, se ei ikinä näytä samalta! :D Mulla on muuten sama, että entistä yksinkertaisempi ja selkeämpi tyylii miellyttää, mennyt on parin vuoden takainen rusetti-innostus. Ja kauluspaidoista puheenollen, Uniqlon Oxford-paidat ovat lemppareitani: paksu tukeva kangas ja sopivan rento istuvuus = täydellinen yhdistelmä minulle. Brittien Uniqlohan toimittaa nykyisin Suomeenkin, sormet vähän syyhyäisi tehdä tilausta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No aijaa! :D Sanasta sanaan samaa mieltä. Ja kiitti Unoqlo-vinkistä!

      Poista
  4. Ihania kollaaseja! Toinen pitsifani ilmoittautuu :) Ostin muuten aleista Boss Orangen neuleen, jossa on kaunista pitsiä. Väreinä on ainakin harmaa, valkoinen ja tummansininen ja pitsiosat ovat aina mustia. Luulen, että sinullekin olisi mieleen juuri tuo sama malli, ainakin Stockalla ja Zalandolla on sitä. Sanopa tyyliguru, että voiko vajaamittaisia housuja käyttää, jos ei ole ihan gasellinsääret? Ne näyttää muilla aina niin ihanilta ja tyylikkäiltä, mutta jotenkin emmin aina itse...

    Massimon vaatteet on aivan ihania. Suosittelen etenkin irtojakkuja, ne on tosi kivoja ja mukavan hintaisia. Mulla on tummansinen ja beige, molemmat sellaista paksuhkoa villaa (?) ja ne menee niin farkkujen kuin kynähameidenkin kanssa.

    Mulla on myös tuo samainen Minkoff. Se on ihan kiva pikkuveska, mutta mulle se on työkäyttöön ihan liian pieni. Hauska laukku, joka on siten jäänyt mulla aika vähälle käytölle... Tarjoaisin sitä muuten sinulle, mutta se ei ole musta, joten et taida huolia :)

    Ihanaa uutta vuotta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mun sääristä gasellit ovat yhtä kaukana Etelämanner Suomesta, mutta kyllä mä silti tykkään käyttää vajaamittaisia housuja. Suurimmaksi osaksi tosin valkkaisin sellaiset ei liian tiukat versiot ja yhdistäisin korkoihin. :)

      Ja kyllä, Massimo on iiiiihana. Ja kiitti vinkistä perujakkua kyllä kaipailisin myös.

      Mmmmmm ja never say never, minkäs värinen se on? :D

      Sitä samaa!

      Poista
  5. Kiitos, molemmat setit käyvät : ) Hienoa, että viitsit näitä kollaaseja jälleen tehdä. Monta inspistä on niistä saatu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, teen niitä siis lisää. :)

      Poista
  6. Moi Noora!
    Urban A:lla Erottajalla on mielestäni juuri toiveidesi mukaisia juttuja. Itse löysin mitä ihanimmat Samsøe&Samsøen kengät sieltä ja jos budjetti olisi suosinut niin olisi sieltä lähtenyt moni muukin juttu matkaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä, siellä mä en olekaan käynyt aikoihin!

      Poista
  7. Malene Birger - Östermalmilla ihan lähellä Massimo Duttia - tsekkaa !! Ihanat huivit,neuleet ja laukut. Mulla on tuo Minkoff kirkkaan sinisenä. //Regina

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!